Bakat bröd.

05 SEPTEMBER, 2012
Var hos mina fina vän Sofia och fick höra om ett kolhydratfritt bröd. Lät ju skitbra!
Så jag tog receptet och har idag rört ihop detta bröd. Vääldigt lättbakat.
Så här kommer receptet!
 
Ingredienser:
4 dl       krossat eller helt linfrön (200 g)
2 msk   fiberhusk 
2 tsk     bakpulver
1 ½ tsk salt
4 dl       hackade valnötter
 
250 g    kesella (hög fetthalt)
6 st      ägg
1-2 dl    filmjölk, mjölk, vatten eller creme fraiche.
 
Gör såhär:
Blanda ihop de torra inredienserna i en bunke. Rör ihop övriga ingredienser till en jämn smet.
Blanda sedan ihop allting och häll det i en brödform för ca 2 L. Lägg ett bakplåtspapper i brödformen så att brödet inte fastnar.
 
Grädda i ugnen i ca 80-100 min på 175 grader.
 
Jag hade i mitt i ca 80 min, men hade nog kunnat ha det inne lite till.
Detta var kanske inte det godaste brödet jag har ätit och det blev även lite svampigt i konistensen. Men har man inne det i ugnen lite längre än vad jag hade så blir det säkert bättre.
Men det gick helt klart att äta och mätt blev jag :)

15:24



Postat av: Felicia

Tack det ska jag testa :)

2012-09-06 @ 08:38:36
URL: http://liljegrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: