Hösttips!

09 OKTOBER, 2012
Ta med naturen in! Var ute och gick igår på Tromtö med mamma och hundarna i ett underbart höstväder. Vi gick förbi många kastanjeträd och jag kunde inte sluta plocka dessa fina kastanjer. Tycker att dem är så himla fina. Skulle vilja ha ett eget kastanjeträd. Jag minns när jag var mindre så plockade jag och mina kompisar så mycket kastanjer att vi kunde fylla en skottkärra! Den gick vi omkring med i området sen och var otroligt nöjda.
Såhär gjorde jag med mina kastanjer denna gången. La dem i en glasvas och ställde på soffbordet. Blommor, växter och saker från naturen ger en sån härlig känsla! 

13:27



Postat av: Helena N

Superfint, vilken bra idé!
Jag älskar ljus osv men har ändå väldig respekt för eld. Så torr mossa i adventsljusstaken brukar gå bort, och jag brukar ha alternativ "mossa"; polkagriskarameller, kanelstänger, kastanjer osv. Lite olika varje år.
Men att bara fylla en vas så där är ju så fint!
Kram Helena

2012-10-09 @ 13:55:44
URL: http://helenanygrund.blogg.se
Postat av: Anna

Jättefint :) Har tänkt tanken själv men har inte blivit av än, men nu ska jag definitivt göra det :)

2012-10-10 @ 22:41:16
Postat av: Emmelina

Men åh, jag ska också ta mig ut i skogen och plocka kastanjer, jättefint.. och blomman och krukan, fint! Hörde häromdagen att man kan rosta dem och äta dem också, kastanjerna alltså.. det var mer än va jag visste! ::) Men jag ska nog härma Dig istället :)

Svar: Jaså, vad spännande! Får man prova. Gör så =)
Hanna

2012-10-11 @ 17:54:40
URL: http://www.systrarnaleclaire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: