Ledig dag.

14 MAJ, 2012
Ledig dag idag.
Blev utelåst när jag skulle gå hem till mamma och pappa för att rasta hundarna.
Emil gick samtidigt som mig och låste vår lägenhet.
När jag kommer fram till mamma och pappa ser jag att deras hemnyckel inte sitter på nyckelknippan. Halvvägs hem tillbaka till vår lägenhet ser jag även att min hemnyckel inte sitter där heller och kommer då på att jag tog av den igår när jag skulle ut och träna. Smart drag.
Ringer Emil som inte kan hjälpa mig då han börjar skolan. Ringer mamma och känslig som man är börjar man ju gråta. Men mamma tröstar med att hundarna kommer inte att dö och hon kör snabbt från jobbet för att lämna sin nyckel till mig.
Så läste jag på mammas nyckelknippa som hon fått av mig:
"Livets hemlighet: allt kommer att bli bra".
.
Sen blev det en liten sväng på stan och gick in till mina kära vänner på Cubus.
Så då fick jag ett jobbpass på fredag! Jippi!!!
.
Nu ligger jag och lsppar framför TVn på sängen och ska snart ut på en powerwalk med mamma som räddade min dag.

18:29




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: