Börjat skolan.

05 SEPTEMBER, 2012
Nu var det några dagar sen jag skrev, jag vet. Men jag var ju i Helsingborg och även Helsingör torsdag till lördag men mamma. Var så mysigt att bara hitta på något annat och komma iväg några dagar. Vi gick runt lite i Helsingborg på torsdagen och åkte över till Helsingör på fredagen. Där blev både jag och mamma lite besvikna faktiskt. Kändes som att det inte alls fanns lika mycket mysiga små butiker längre. Staden är ju jättefin och jättemysig, men det blev då inte mycket handlat.
Kvällen blev lite impulsiv och vi bestämde oss för att boka biljett till Wallmans salonger i sista sekund vilket var väldigt trevligt. Där fick vi fyra-rätters-meny där förrätten, mellanrätten och efterrätten var helt i min smak! Varmrätten var dock lite tradig. Potatismos och gröna ärtor och smaklös kyckling. men med Wallmans chokladtriologi som efterrätt var jag rätt nöjd ändå! 
Lördagen körde vi till Väla och IKEA, och där kunde man ju inte vara annat än nöjd!
Så efter några roliga dagar ihop kom vi hem glada och belåtna!
 
Självklart kom jag hem med några påsar med nya fina saker att visa upp, och det kommer!
 
 
Nu har jag ju då också börjat skolan, i måndags för att vara exakt. Gud vad läskigt det är!
Tog studenten 2008 och sedan dess har jag ju inte pluggat något sen dess, utan bara jobbat, så att komma in i detta känns lite trögt just nu.
Och hur nervös var man inte första dagen?! Detta är en ganska liten yrkeshögskola som ligger här i stan, vilket innbär att skolan inte börjar med en veckas nollning utan istället har vi börjar lite lugnt med att presentera varandra inför klassen och sådär. Så jag kände mig lite som när man börjar första klass. Vem ska jag vara med? Kommer jag känna någon? Massa tankar som flög runt. Så Emil fick ha lite pepptalk med mig innan.
Men det gick bra och jag har precis suttit med min första läxa på fyra år. Tar väl ett tag innan man kommer in i pluggandet. För det gör man väl?
Det jag har börjar läsa är Kvalificerad säljare/ Key account manager, det är då en yrkeshögskoleutbildning som tillhör Hermods. 
 
Nu fortsätter jag med läxa två!
 
 

13:41



Postat av: Helena N

Vad roligt att du och mamsingen gick på Wallmans, och jag hoppas att ni fick se en fantastisk show. (Jag jobbar på Wallmans huvudkontor i Sthlm, men har tyvärr inte själv lyckats komma iväg och se mina fina kollegor i Hbg)
Tråkigt att kycklingen inte var så bra, jag framför det.
Kram och ha en härlig dag.
Och lycka till med pluggandet.
/Helena

Svar: Nämen vad trevligt! Ja showen var mycket bra, däremot tyckte vi faktiskt att det gick lite för lång tid mellan akterna. När det väl var show så var det mycket väl godkänt! Ja, lite smakrikare mat hade varit väldigt uppskattat. Lite rostade rotfrukter till god kycklingfile är ju alltid gott!Tack ska du ha :)
Hanna

2012-09-05 @ 14:58:25
URL: http://helenanygrund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: