Get to know me.

12 SEPTEMBER, 2012
Mitt namn är Hanna Lindell och som säkert är klart sedan innan. Jag är 23 år, boende i Karlskrona med min sambo Emil, från Trelleborg, i en tvåa på 67 kvm. En ljus härlig lägenhet med lite högre i tak och djupa stora fönster. Emil gjorde ett bra val att göra lumpen här och trivdes bra och stannade kvar för att jobba i flottan. Vi träffades när han bott här i några år och det visade sig att vi bodde på samma gata mitt emot varandra. Där tog det inte längre än en månad tills vi var fast i varandra och på den vägen är det så att säga (med karlskronitisk uttal)!
 
Mitt kära Karlskrona är en liten vacker stad med en otrolig skärgård, så har ni aldrig varit här så är det värt ett sommarbesök! Här har jag bott sedan mammas mage, förutom ett halvår då jag bodde i London hos en indisk aupair-familj. Vilket var en upplevelse! Provade aupair första gången året innan jag åkte till London, men då begav jag mig till Norge till en pytteliten by, Vang i Valdres. Fem timmar med buss från Olso, inte min bästa plan om jag säger så. Tre dagar blev jag där. Varför jag begav mig till Norge var för att jag inte ville åka så långt ifrån mig familj, Med restiden till Vang från Karlskrona är ungefär dubbelt så lång som restiden till London.
 
Nu är det lite mer än fyra år sedan jag tog studenten från Estetiska programmet med inriktning dans och jag har nu tagit steget till en ny utbildning. Nu läser jag en YH-utbildning här i stan på två år, Kvalificerad säljare/ Key account manager. Drömmen efter detta är att öppna en egen butik, inredning eller kläder, kanske kombinerat. 
 
Jag har just nu för två veckor sedan börjat "mitt nya liv" för ca hundrade gången! Vilket innebär att denna gången ska jag träna och fortsätta med det. Hoppas på ett annat slut än de flesta andra gånger ;) Tips för hur detta skall gå till och hur man tar sig över den berömda tröskeln mottages gärna!
 
Jag har ett ganska stort intresse för inredning och köper hellre hem någon snygg ljuslykta eller kudde än kläder, vilket gör Emil galen, speciellt när det gäller kuddar. Men om han köper någon elektroniksak tycker jag att jag borde få köpa en lite snygga och mysiga kuddar att ha i soffan!
 
Min kanske största önskan är just nu att få flytta till ett hus med trädgård! Gärna i närheten av en gård med hästar, får, katter m.fl. Skulle ju så gärna vilja börja rida igen (!) och så vill jag att mina future kids ska få växa upp nära djur.
 
Jag har en sjuk beslutsångest, kanske från min mamma, så varje gång jag ställs inför något jag inte kan bestämma själv ringer jag Emil eller mamma. För ett tag sen var det vilket färg jag skulle ha på almanackan jag skulle köpa, grå eller rosa? Då fick jag ringa Emil efter att ha stått på Bokia i tjugo minuter med dessa i handen. Det blev en grå, vilket jag ångrade när jag väl bröjat använda den.
 
Mina närmsta vänner bor lite överallt i landet och för att hålla kontakt har vi vår grupp på Facebook "Ineffektivitet är det bästa vi vet". Där håller vi oss uppdaterade med nya snygga saker vi inhandlat och alla pinsamma saker som sker, vart vi flyttar och reser.
 
 
Det var lite av allt och jag hoppas att ni fått en starkare uppfattning om vem jag är :) En glad och lättsam person med beslutsångest och dåligt tålamod. Många saker att jobba på och ännu fler saker att ta vara på!
 
 

Too school for cool. Mitt första besök i huvudstaden. Till mitt försvar 
var jag inte så gammal och inte så modemedveten på 90-talet.

20:49




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: